Fodboldspillere/fodboldklubber, du bør følge på TikTok

Rundt om i verden er fodbold den mest populære sport, og TikTok er det mest populære sociale medie. På TikTok har vi set utallige komiske sketches, dansetrin og direkte mærkelige ting – men i dag præsenterer vi dig for nogle af de bedste fodboldspillere og fodboldklubber, du bare må følge.

Under lockdown viste mange fodboldspillere deres kreative side ved at tilmelde sig TikTok. Først vil vi starte med fodboldspillerne:

1. Richarlison de Andrade (@richarlison)

Richarlison, angriber for Tottenham Hotspur, har flest følgere blandt Premier League-atleterne på TikTok. Som den mest indflydelsesrige Premier League-spiller på TikTok har den brasilianske spiller over 9 millioner følgere på appen. I 2022 kom han med på platformen, og i øjeblikket har han 10 millioner følgere. Du kan få lov at opleve ham, når du tager på din fodboldrejse til London!

2. Sergio Ramos (@sergioramos)

Sergio Ramos er en af de største forsvarsspillere i sin generation og har over 15 millioner følgere på TikTok. Han tjener også mest for en fodboldspiller på TikTok. Ud over træningsvideoer, uploader han nogle sjove udfordringer og højdepunkter fra kampe. Han har tidligere spillet for Real Madrid og PSG, men er pt. ledig på markedet.

3. Alphonso Davies (@alphonsodavies)

Han har uden tvivl en af de mest populære konti på ‘Football TikTok’, hvor han har mere end 7 millioner følgere. Ud over fodboldsketches deltager han også i comedy-sketches på TikTok. Venstrebacken fra Bayern München og Canada er en af verdens bedste unge spillere og har en fantastisk humor, når han producerer den ene virale video efter den anden.

4. Vinicius Junior (@vinijr)

Han er en brasiliansk professionel fodboldspiller, der spiller for både det brasilianske landshold og La Liga-klubben Real Madrid som fløjspiller. Han har 14 millioner følgere og poster jævnligt indhold. Udover fodboldvideoer poster han også videoer fra sit privatliv.

5. Toni Kroos (@toni.kr8s)

Den tyskfødte professionelle fodboldspiller Toni Kroos repræsenterer Real Madrid i La Liga på midtbanen. På hans TikTok-konto poster han fodboldvideoer og udfordringer. Han reklamerer også for sit akademi, hvor man kan deltage i sommerlejre og modtage coaching! Han har også en separat TikTok-konto for akademiet, @toni.kr8s_academy.

Fodboldklubber kan forny deres formidling gennem TikTok, da det er en ny måde at interagere med fans på, især de yngre fans. Desuden er det næsten omkostningsfrit at administrere på trods af det uendelige potentiale inden for sociale netværk. Her får du nogle fodboldklubber, du bør følge på Tik Tok:

1.PSG (@psg)

Den fodboldklub på TikTok, der har flest følgere, er Paris Saint-Germain. Klubben har mere end 40 millioner mennesker, som følger dem! De lancerede deres Tik Tok-konto i 2019. Deres ugentlige indhold giver indsigt i spillernes verden, fotos, du ikke ser andre steder, samt inspirerende videoer.

Under din fodboldrejse får du mulighed for at se en af de bedste spillere i verden som Kylian Mbappé og mange flere!

2. Real Madrid (@realmadrid)

På andenpladsen med 30,6 millioner følgere kommer Real Madrid! TikTok er blevet en vigtig platform for klubben, når man skal i kontakt med fans og give dem et indblik i klubbens liv på og uden for banen. Klubbens officielle TikTok-konto er blevet utrolig populær. Real Madrid har været effektive til at vise spillernes personlighed uden for banen og give fansene et nærbillede af klubbens kultur og tradition gennem TikToks virale udfordringer og engagerende indhold. Måske får du lov at opleve, hvordan de skaber indhold til den næste video på din fodboldrejse!

3. FC Barcelona (@fcbarcelona)

FC Barcelona har over 28 millioner følgere, hvor deres videoer normalt har flere millioner visninger. De var den første fodboldklub, der fik en million TikTok-følgere. To af Barças hovedårsager til successen på denne kanal er klubbens humor og underholdning samt spillernes engagement. De deltager også i at skabe udfordringer på platformen. Derfor skabte FC Barcelona #BarcelonaChallenge for at fejre udgivelsen af det opdaterede spillersæt og opfordrede brugerne til at producere indhold, der fremviste det berømte “blaugrana”-sæt. Mere end 5,5 millioner mennesker så de indsendte videoer, som havde deltagere fra 33 forskellige nationer. Klubbens officielle konto postede dem, der var mest kreative.

4. Juventus (@juventus)

Juventus er en af de fodboldklubber, hvor man skaber udfordringer, som fansene kan deltage i. Kreatører fra hele verden havde således mulighed for at deltage i “Juventus Freestyle”-udfordringen i maj. Førstepladsen blev tildelt til den, der skulle være klubbens officielle freestyle-kreatør. Juventus fortsætter med at innovere inden for indholdsskabelse og historiefortælling med denne udfordring, som er endnu et projekt til denne platform, hvor Juventus fortsætter med at vise vejen.

5. Manchester United (@manutd)

Med eksklusivt indhold bag kulisserne, engagerende hashtag-udfordringer og spændende action-øjeblikke lancerede de en TikTok-kanal i 2020, og den dag i dag har de over 22 millioner følgere. Gennem klubbens TikTok-kanal sigter man mod at engagere sine eksisterende fans og nå ud til et globalt ungdomspublikum.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *